Тема :Поведінка дитини в небезпечних ситуаціях Мета:ознайомити учнів з небезпечними ситуаціями,які можуть виникнути,вчити дітей основних правил поведінки при небезпечних ситуаціях;обережно користуватися газо-електроприладами,тепло-та водо мережею;розвивати сміливість,винахідливість ,спостережливість. IОрганізація класу. IIАктуалізація опорних знань,навичок. -Що таке небезпека? IIIВивчення нового матеріалу. 1.Розповідь вчителя. Вогонь-друг,вогонь-ворог. Коли вогонь друг? (варим їсти,гріємось) Коли вогонь ворог? (пожежа,гинуть люди,горять будинки) Основні правила поведінки з вогнем: а)не гратися сірниками ,запальничками. б)не сушити одяг над плитою. в)не запалюйте свічки,гасові лампи біля ялинки. г)не грайтеся легкозаймистими речовинами. Правила поведінки під час пожежі : -якщо пожежа не велика можна загасити самому(покривалом,водою,піском) -якщо велика покликати дорослих. -якщо багато диму ,потрібно лягти на підлогу,зав'язати ніс шарфом і повзти до дверей.Головне не панікувати!подзвонити у службу 01,чітко сказати свою адресу. Обережно струм! Загадка.Що дім освітлює щоднини, Без полум'я вечерю зварити Працює в електромашинах А необачно сильно вдарить?(Струм) Електрика передається в будинок по дротах ,Ураження струмом може трапитися ,якщо ви доторкнетесь до оголених проводів. У випадку запаху горілої гуми чи іскри ,потрібно: -повідомити дорослих, -вимкнути електроприлад з розетки,обмотавши руку сухою ганчіркою, -накинути на електроприлад ковдрою,або піском,водою не можна! -відключити подачу електроенергії зателефонувати за номером 01. Обережно газ! Загадка.Що зараз майже в кожнім домі Є необхідним безперчно, Бо варить їжу всім без втоми? Хоч він –отруйний небезпечний, Ним користуємось ,щораз… Вже здогадалися? Це… (Газ) Газ –легкозаймиста речовина. Від найменшої іскринки він вмить загаряється. Він невидимий ,але має специфічний запах. Якщо відчутно запах газу: -повідомити дорослих, -відкрити вікно, провітрити кімнату, -закрити крани на плиті, -не вмикати світла,не запалювати сірники, -зателефонувати за номером 04. Вода! Загадка.Що прозоре ,прохолодне, Напува кого завгодно?(Вода) Без води людина не проживе ні дня.Навіщо нам вода? Вода в містах до будинків тече по водопроводах. У випадку аварії водопроводу потрібно: -перекрити воду у квартирі, -вимкнути електрику, -повідомити дорослих, -повідомити в аварійну службу за номером 007. 2.Лічилка. Грицева лічилка Не вмикай на кухні газ-раз, Не клади в запіч дрова-два, В лісі сірників не три-три, Не лишай вогонь в квартирі-чотири, Не лягай при свічці спать-п'ять, Іскра впала на підлогу погасіть-шість, Зачиніть вікно коли в небі грім-сім, У грозу під деревом не стійте в лісі-вісім, Сірником не забавляйтеся знічев'я-дев'ять, Пам'ятайте всі,про що в лічилці йдеться-десять. фізкультхвилинка Вийшов в поле боровик ….. IIIЗакріплення вивченого матеріалу. 1.Робота з підручником. а)опрацювання речень підручника; б)бесіда за малюнками. 2.Робота в зошиті. 3.Відгадування загадок. До пори вишу,до пори мовчу. А вогонь зачую- І сичу ,і лютую!(вогнегасник) Все життя їм,а зголоду вмираю.(Вогонь) Я вмію все робити-копати,прикидати. Невже ви не впізнали звичайної ….(Лопати) 4.Пригоди сірника.Обговорення почутого. IV Підсумок уроку. Чому не можна гратися сірниками,з водою,електрикою,газом?
|