Мета. Формувати навички особистої гігієни. Розвивати у дітей активну життєву позицію, бажання бути здоровим.
Учитель. Зрозуміло, всім відомо, що приємно бути здоровим. Тільки треба знати, як здоровим стати. Міцне здоров'я — це найдорожчий скарб. Чи знаєте ви, що наше здоров'я залежить від того, як ми дбаємо про нього щодня. Міцне здоров'я — це, передусім, свіже повітря, фізкультура, спорт, особиста гігієна, правильне харчування. У народі кажуть: «Немає щастя без здоров'я». Отже, щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров'я. А тепер ми відправляємося у подорож до країни Здоров'я. Вмощуйтесь зручненько на своїх місцях, а ось і наш капітан — лікар Айболить. У нього є до вас поради, як піклуватись про себе.
Лікар Айболить. Друже, щоб здоровим бути, треба навички здобути.
Про здоров'я піклуватись: перш за все — не лінуватись.
І здружитися зі спортом, рідко ласувати тортом.
Воду крижану не пити і ніколи не палити.
Щоб знешкодити мікроби, руки мий щоразу чисто.
Не забудь щоденно їсти овочі та фрукти різні —
Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,
Мій любий, завжди-завжди чисти зуби.
Отже, будьте уважні під час подорожі. В дорогу!
Учитель. Наша перша зупинка — станція Бруднуль і Плямок. Вони не вмиваються, не чистять зуби, не слідкують за чистотою у своїх кімнатах. Нігті в них чорні і не обрізані. Вони не чистять своє взуття, не слідкують за одягом і ходять патлатими. 1. Там живе дівчинка Плямка: Шапочка у глині, сажа на коліні, пальчики зелені, плаття у смажені. Вся замурзана, брудна, неохайна дуже, подивіться: ось вона впала у калюжу. Плямка. Не вмивайтеся ніколи і не мийте навіть рук, Не потрібне це заняття, не вартує стільки мук. Знов замурзаються руки, шия, вуха, все у вас, То навіщо сили тратить і даремно гаять час? Стригтися також не варто, та й резону в тім нема, Бо однаково на старість облисіє голова. 2. Там живе хлопчик Бруднуля: І руки брудні, і щоки мурзаті. Це просто я мило віддав поросяті. Чого в чорнилі руки, Ваню? Це в нас було чистописання! А на щоках чому чорнило? Бо руками щоки мив я! Черевики повтікали, куртка з ними — за поріг. Сумка, зошити і підручник — їх спіймати я не зміг. Учитель. Діти, а чому всі речі повтікали від Бруднулі? Лікар Айболить. Буде все у вас боліти, як нічого не робити. Буде світ тоді немилий, і не буде в діток сили, Коли рук своїх не мити і брудну водичку пити, їсти овочі немиті, ось таким брудним ходити. Буде все у вас боліти, як зарядку не робити, Будете тоді маленькі, безсилі, і слабенькі, А коли немає сили, світ стає тоді немилим, Вчитель. А Мийдодір не любить таких неохайних малят, тому він просив їм передати посилку з загадками і відгадками. А якщо ви відгадаєте всі загадки, станція Бруднульок і Плямок стане чистою. Спробуємо? (Відгадування загадок) Учитель. Ось ви і відгадали загадки Мийдодіра. Я знаю, що всім вам подобаються білі, здорові й міцні зуби, гарна посмішка, густе, красиве волосся, охайний, випраний і випрасуваний, чистенький одяг. Але для цього треба щодня чистити зуби, вмиватися, розчісувати волосся, чистити взуття і привчати себе до цього треба змалку. Заважати вам у цьому може лише лінь. Треба навчитися переборювати свої лінощі. Ось послухайте маленьке оповідання і подумайте: чи бувають ліниві охайними? На вулиці Іде дівчинка в школу. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевички блищать. Поряд з нею — мама, несе її портфель. А позаду двоє хлопців ідуть, розмовляють. — Дивись, яка охайна дівчинка. Аж глянути любо. Чистюля! — І зовсім вона не чистюля! — Це ж чому? — здивувався перший. — Вона ж он яка чистенька! — А тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель її до школи носить, я щодня бачу. Учитель. То як ви думаєте, чи може бути лінивий охайним? А ми опинились у місті Лінивому. Це наша наступна зупинка. Ось послухайте, як живуть люди в цьому місті. Дзвенить за вікнами трамвай: вставай У хаті — метушня. Сестра гукає: «Де пальто?» А де пальто — не зна ніхто. Отак у нас щодня. Шука портфеля старший брат, сорочечку — середній брат, Штанці — молодший, а я згубила черевик І олівець раптово зник, шукаю все підряд. Пальто знайшли ми у кутку, портфель в садочку на бузку. Ну а штанців нема, коли дивлюся — ось вони, Лежать під лавкою штани, на них Мурко дріма. Дев'ята б'є. Ну так і є. Спізнились на урок. Порозмовлявши віч-на-віч, на місце класти кожну річ Даєм собі зарок. А зранку знов лунає крик: «Де мій портфель? Де черевик?» І знову метушня. І тільки чути: де та де? І хата обертом іде. Отак у нас щодня. Учитель. Діти, а у вас не буває такого? Що ви порадите жителям цього міста? Кожній речі — своє місце! А лікар Айболить приготував їм подарунок — чарівну квітку-семицвітку. 1. Жити в чистоті. 2. Дотримуватись режиму дня. 3. Робити зарядку. 4. Займатися спортом. 5. Правильно харчуватись. 6. Частіше гуляти на свіжому повітрі.Позбутися шкідливих звичок. Лікар Айболить. Ви, мабуть, втомилися? Тож давайте відпочинемо. Лікар Айболить. І ось, друзі, ми з вами від'їжджаємо у країну Чистоти і Порядку. Учитель. Тут чисті вулиці, по тротуарах йдуть чисті, красиві й веселі діти. Вони знають багато прислів'їв про здоров'я і вас хочуть навчити: 1. Чистота — запорука здоров'я. 2. В здоровому тілі — здоровий дух. 3. Чиста вода — для хвороби біда. 4. Як про здоров'я дбаєш — так і маєш. 5. У чепурній оселі й життя веселе. 6. Найбільше багатство — здоров'я. 7. Хвороба з брудом у дружбі. Учитель.Що ж, з усіма завданнями ви впорались, щоб перевірити, чи все ви запам'ятали, як живуть у країні Чистоти і Порядку, я пропоную зіграти ще в одну гру. Гра «Шкідливо і корисно». Слухайте те, що я казатиму, і якщо це корисно — плесніть у долоньки, якщо ні — ні. — Щодня вранці робити зарядку. — Лягати спати пізно "вечері, а вранці довго ніжитись у ліжку. — Інколи чистити зуби — Бути охайним і акуратним. — Відпочивати на свіжому повітрі. — Переглядати усі телепередачі на всіх каналах. — Займатися фізкультурою і спортом. — Надзвичайно полюбляти цукерки, торти і тістечка. — Ходити з батьками в турпоходи, працювати разом. — Мити овочі й фрукти перед вживанням. Бережіть здоров'я власне, поки є на це ще час, Бо життя таке прекрасне і воно одне у нас! Лікар Айболить. Вітаю, ви стали жителями країни Чистоти і Порядку. І вам слід пам'ятати, що найбільше багатство в людини це здоров я. Учитель. Дорогі діти! Робіть кожного ранку зарядку, вмивайтесь, чистіть зуби, стежте за чистотою свого тіла. Мийте руки перед кожним прийомом їжі, після сну і перед сном. Тріться губкою й мочалкою, потерпіть — це не біда. І чорнило, і варення змиє мило і вода. Пам’ятайте правило: Твоє здоров'я в твоїх руках. В усіх куточках Землі люди хочуть бути здоровими і гарними. Чого тільки вони не роблять для досягнення цієї мети: є такі народи, які чорнили зуби і просвердлювали в них дірочки, розмальовували шкіру, прилаштовували до носа блискучі кільця, проколювали вуха... Людина створює себе і свою зовнішність сама. А переконатись у тому, що ми гарні, нам допоможе дзеркало. Хто з вас читав казку про Білосніжку та сім гномів? Пам'ятаєте, що було найбільшим скарбом злої Королеви-мачухи? Щодня вона запитувала своє дзеркало, чи вона найкрасивіша, чи ні. А Білосніжка була кращою, тому що вона була не лише , красивою, а ще й доброю, працьовитою, чуйною, щирою і нікого не ображала. Про таких людей кажуть, що вони красиві душею. Тому я вам бажаю бути здоровими, красивими і добрими. Тоді й у країні буде мир і спокій. Найбільше багатство — здоров'я людини, А люди здорові — багатство країни! А будуть здоровими діти рости, То буде країна багатством цвісти! Ростіть здоровими і сильними, добрими і мудрими.